zondag 26 januari 2014

weer een blog! Dekens start - week 4

Het is even stilletjes geweest op mijn blog.
Maar stil gezeten met haken en breien heb ik niet, alleen heb ik dit niet allemaal geblogd.
Nu heb ik weer zin in bloggen. Waarom? Ik ben begonnen om 2 dekens te haken! En het lijkt me leuk om mijn vorderingen iedere week vast te leggen in deze blog, en ze zo te zien groeien!  

De eerste deken is een ripple stitch deken. Met deze deken ben ik het weekend voor de kerstdagen begonnen. Tijdens de uurtjes in de auto op weg naar familie of een weekendje weg schoot hij lekker op. Dit is het resultaat tot nu toe:

Tegenwoordig gaat het niet zo snel meer want ik ben begonnen met een 2e deken. DE deken waar iedereen het over heeft! CAL 2014, iedere vrijdag worden er een paar toeren bekend gemaakt. Ik ben wat later aangehaakt. En heb de eerste 3 toeren weer opnieuw moeten haken, want het steken aantal klopte na toer 3 niet helemaal meer. En ik kon niet achterhalen waar het fout was gegaan. Waarschijnlijk al bij het tellen van de lossen. Een vreselijk werk is dat. Maar dit hadden meer mensen las ik op internet en er is een foefje voor! Niet met lossen gaan haken, maar hakend opzetten, met de steek die je maar wilt. Dit telt veel makkelijker! Ik heb een mooi instructiefilmpje gevonden op de site van DROPS. Het resultaat is schitterend (al zeg ik het zelf).


Groeten Janine

1 opmerking: